Thursday, March 27, 2008

Min resa till Hemavan

Söndag 23/3 10.00-16.30 sitter jag på en buss från Umeå till Hemavan. Mitt jobb (pojken jag jobbar med)skulle dit. Väl framme så fick jag skjuts från Högfjällshotellet och till min lägenhet jag skulle bo i. Sedan slängde jag in min väska och fick skjuts till Ica där jag handlade mat för de 4 dagarna/nätterna jag skulle vara där. Sedan var de snälla att skjutsa mig tillbaka till lägenheten så jag kunde aga lite mat och sedan vila en stund. Vaknade vid 20.15 och tog en snabbdusch och gjorde sedan nattmat att ha på jobbet (jobbar natt).
21.15 så kom mamman, systern och pojkens mormor för att hämta mig, vi gick hem till dem så jag skulle kunna hitta restrerande av nätterna, jag lyckades ramla 3 gånger på vägen dit så man känner sig rätt mörbultad.
Natten gick bra och sedan fick jag skjuts hem då det var -28.8 grader och inte så kul att gå uppför hela slalombacken då. Jag lagade lite frukost när jag kom hem och sov sedan till 13.30, gjorde en smörgås och tog sedan en promenad nerför slalombacken och till Ica igen då jag inte visste att man skulle ha med sig eget toalettpapper och diskmedel, sedan så var det bara att gå uppför slalombacken igen *tungt* Tur att det var så fint väder så det gjorde inget att jag stannade tusen gånger :)
När jag kom tillbaka så sov jag till 18.15, tog en skön dusch och lagade sedan mat, åt den och satt sedan och flummade framför tv:n tills det var dags att gå till jobbet. Denna gången gick det SÅ mycket bättre, jag bytte nämligen skor till gympaskor och det var mycket lättare att gå i :)
Denna natten gick också bra och jag fick skjuts på morgonen igen då det var -27 grader kallt idag *burr*
jag sov till 13.45 då jag fick ett sms av min lillebror, tog på mig kläder och tog sedan en skön promenad upp till Högfjällshotellet för att ta en fika, blev hänvisad till ett bastucafé bakom och det var så mysigt, tog en kopp the och en blåbärspaj.
Gick hem och sov en stund men det var svårt att komma till ro, sambon ringde 18.00 och väckte mig. Klev upp och tog en dusch, lagade mat och såg på tv innan jag skulle gå till jobbet min näst sista gång.
Kom hem 07.00 och gjorde frukost, åt den och gick sedan och sov min sista dag i Hemavan. Vaknade 16.00 av att magen kurrade, klev upp och lagade lite mat. Efter maten så tog jag fram städsaker och röjde lite då jag inte skulle dir mer efter jobbet. 21.00 klädde jag på mig, tog med alla mina saker inkl. min tunga resväska (tur den har hjul)och begav mig utför backen, det var verkligen inte lätt kan jag säga, fick ont i bäckenet och fick stanna hela tiden då det värkte. På morgonen fikade jag och tog sedan på mig kläder och gick till busshållplatsen där bussen skulle komma 08.05. Sedan började resan hemmåt och jag var framme/hemma i Umeå igen kl. 15.05 och det var SÅ skönt att komma hem :)
Bilder kommer sedan

2 comments:

Anonymous said...

Du fick iallafall njuta av fjäll luften, och se dig omkring lite, välkommen hem/kram mamma

Anonymous said...

Vad hade maten gjort för ont då du var tvungen att aga den? ;-)
(Vad ett litet missat l kan ställa till med).
Skönt att få komma bort och ut i friska luften. Säkert var det vackert :-)
Kram Linda