Tuesday, October 28, 2008

Kejsarsnitt 16/12

Då har man kommit från läkaren och det var INTE roligt ett dugg!!
Hon försökte på alla sätt hon kunde att övertala mig att inte bli snittad genom att glorifiera en vaginal förlossning och mardröms likna ett snitt. Enligt henne så kunde inte bebisen fastna av bäckenet och att det var i så fall pga av för svaga värkar.
Det fanns inget i en vaginal förlossning som kunde gå fel och det fanns inget i ett snitt som kunde gå bra, ungefär så var det och hon tyckte att det var SÅ synd att jag inte ville prova. Men efter många om och men och tårar så fick jag som jag ville så den 16/12 (4 dagar före beräknat) så ska jag snittas. Men hon sa också att OM förlossningen startar innan så kan dom fråga hur jag vill göra då och det får man se hur bäckenet är DÅ...

Kändes nästan som att hon tog så sent hon kunde som förhoppning att det skulle starta av sig själv och att jag skulle föda normalt Fundersam

2 comments:

Anonymous said...

Handlar det inte om hur DU vill ha det ?

Anonymous said...

Synd att du fick bli ledsen, men hon ville väl bara väl/kram