Friday, March 20, 2009

Barnmottagningen idag

Idag var vi till barnmottagningen med Moa då jag tycker att det inte är särskilt kul när hon kräks så mycket som hon gör och imorse så hostade hon så hon kräktes :(
Min underbara syster följde med mig och det var kul!
Läkaren frågade lite frågor och sedan ville hon lyssna på hennes lungor och hjärta och jag märkte att hon lyssnade och lyssnade ovanför hjärtat och jag tänkte "vad gör hon?" men efteråt så sa hon att hon hörde ett blåsljud på hennes hjärta vilket man inte hört tidigare på kontroller så man blev ju lite orolig som mamma. Läkaren skulle skicka en remiss till nått ställe för att undersöka vad som kan vara fel :(
Mot kräkningarna gör dom inget utan vi fick två recept, ett på ett medel man ska blanda i ersättningen och ett annat som är en ersättning som blir tjockare när den blandas med magsyran men den var svindyr så vi skulle prova med nestargelen först som dock inte fanns på något apotek så vårt närmaste apotek skulle beställa hem :)
Läkaren och andra har sagt att refluxen brukar bli bättre när barnen börjar äta mer fast föda så vi får hoppas på det!


Slänger in en bild på Moa och hennes tremänning

1 comment:

Anonymous said...

Du kan nog vara lugn, vissa barn kräks mer än andra utan att det är något, och blåsljudet är nog inget heller att vara orolig för för hon är ju så pigg annars, va kul bild av tremeningarna,Hha det så bra nu med lill sjuklingen, pussa från mormor/kramar