Tuesday, May 26, 2009

Mamma har åkt ambulans

Jaha då har man åkt ambulans för första gången! Jag har pollenallergi och kärnfruktsallergi (äpple päron mm) och har inte kunnat äta frukterna utan att det kliat i halsen. Idag skulle jag göra smakis av äpple till Moa då Livsmedselsverket (Som jag nu hatar värre än vanligt!) sagt att det nu går bra att barnen till allergiska föräldrar kan äta det, det kan jag garantera att hon inte kommer att få i första läget! Jag fick världens nysattacker, hosta och helt plötsligt fick jag jättejobbigt att andas så jag fick åka ambulans till akuten och där fick jag inhalera ventoline och något mer + att jag fick betapred i kopp att dricka. Nu är jag hemma igen och mår bra men har fått utskrivet medicin att ta vid behov!
usch så hemskt när man inte får luft :(

3 comments:

mamma said...

Ja, vad orolig jag blev, bra det finns mediciner, sköt om dig/kram mamma

Syrran said...

Huvva så obehagligt.
När Livsmedelverket säger att barn till allergiska föräldrar kan äta smakisar av ex äpple så är det ju sant.
Däremot hade de väl inte tänkt på att mamman skulle hantera maten, som nu i ditt fall gjorde att du fick åka in på akuten.
DE borde ha tänkt till lite mer när de skrev texten.
Hoppas du mår bättre!
Kram Linda

Pulver said...

Dumma livsmedelsverket :(