Monday, April 7, 2008

Bilen är inte odödlig

Jag är arg.Jag har alltid varit i en odödlighetsbubbla när det gäller min bil. Det har aldrig varit något fel på den och man har väl kopplat av lite FÖR mycket.
Förra veckan tankade jag min Ford focus flexifuel med Etanol som jag gjort de senaste gångerna denna vintern.
På torsdagmorgon när jag skulle åka hem från jobbet så ville inte bilen starta, den fick inte åt sig bränslet och jag blev helt handfallen. jag ringde till pappa som kom efter ca 1½ timme och han skulle hjälpa mig att bogsera den, men vi hittade inte delarna som man skulle använda, vi lämnade bilen på jobbet och åkte dit jag köpte bilen för några år sedan och sa att vi inte hittade klumpen man skulle montera fast för att kunna bogsera. Då berättade han att den skulle finnas bakom sätet, under gilvet på bakre passagerarsätet men då köpte vi en sådan för att vara säkra på att vi skulle ha en. Jag fick åka med pappa hem till mamma&pappa fdör att låna en bil av dem då vi skulle prova att bogsera på fredagen istället.
Jag fick med mig ett uppladdningskit till batteriet och satte igång det och motorvärmaren när jag kom till jobbet (hade sovit 3 timmar) och då startade bilen 23.00 men dog efetr en stund igen.
Vi åkte allihop till jobbet på fredagen och min pappa tog min bil och körde den hem till dom, där tankade de i 20 liter vanlig bensin och sedan går den som vanligt utan problem. Det måste bara ha varit något skit med Etanolen jag tankade med då den tidigare aldrig krånglat, men nu vet man var bogserklumpen sitter och man vet att bilen inte är odödlig :(

No comments: