Sunday, April 13, 2008

Ny frisyr och fördommar

I onsdags förra veckan så tog jag mod till mig att klippa av mitt mörka (färgat) axellånga hår och bli blond och korthårig, jag blev så nöjd! Dagen efter gick jag till Make up store och köpte en ny festögonskugga (pulver) och sedan till H&M och fixade en mascara. På fredagen så gick jag till min syster och vi sminkade varandra och hon gjorde det så snyggt på mig medans jag var urusel, men nu jag vet hur jag ska sminka min för att det ska synas trots att jag har glasögon! jag kommer att känna mig toksnygg på pappas 50-årsfest om några veckor :)

Min bil blev ju knäpp som ni kanske läst, jag gick in på statoil och förklarade vad som hänt och att jag undrade om någon fler fått problem av Etanolen, vet ni vad han frågar? Två gånger dessutom kläcker han ur sig
- Är det en flexifuel du har då?
Nä jag är tjej och har ingen aning vad för drivmedel jag ska tanka och nu gnäller jag på etanolen för att det är kul?
Samma sak hände nu när jag skulle tanka då jag frågade en annan kille om det som hänt och jag sa att jag inte vågade tanka etanolen då jag fick problem sist, så säger han:
-Är det en etanolbil då?
Gah, bara för att jag är tjej och nu dessutom råkade vara blond så är man inkompetent och inte vet vad man ska tanka bilen med *arg*

2 comments:

Anonymous said...

Måste bara hålla med att du blev toksnygg i håret, men du ser ju bra ut annars också.

Angående bilen så tycker jag att det är killarna som är dumma blondiner och inte du/kramar

Anonymous said...

Jag måste bara få skratta, du hade ju skrivit så roligt.. ang bilen.
Du blev fin i håret - härligt va?

Kram Syrran